Giới thiệu
Ngày 02/2/2007, Ngân hàng TMCP Việt Nam Thương Tín (VIETBANK) chính thức được thành lập tại số 35 Trần Hưng Đạo, thành phố Sóc Trăng, tỉnh Sóc Trăng. Tham gia thành lập Ngân hàng Việt Nam Thương Tín gồm 39 cổ đông là doanh nghiệp, cá nhân có tiềm lực tài chính, có kinh nghiệm trong quản trị và điều hành ngân hàng. Trong đó, đóng vai trò quan trọng là Ngân hàng Á Châu và Công ty cổ phần ôtô xe máy Hoa Lâm. Với định hướng phát triển trở thành một trong những ngân hàng thương mại cổ phần hàng đầu Việt Nam trong 5 năm tới VIETBANK đang chuẩn bị xây dựng một mạng lưới cơ sở hạ tầng hoạt động khắp các tỉnh thành cả nước. Tính đến 30/11/2011, VIETBANK đã có 93 điểm giao dịch tại khắp các vùng kinh tế trọng điểm trên toàn quốc. Đây là minh chứng cho sự phát triển nhanh, an toàn và bền vững của VIETBANK trong bối cảnh hiện nay.
Vietbank has tremendously invested to improve quality of the IT system by seting up a database center and applying the core banking; recruiting and organizing regular training courses to enhance the quality of personnel; investing to construct the transactions' system more spacious and modern to serve customers better...
Besides, Vietbank has applied the quality management system under ISO 9001: 2008 and implement many management and training programs in order to control and improve the quality of customer service as well as the quality management. Vietbank gradually becomes familiar with great deal of clients through its wide range of financial services, serving the diverse needs of each specific client groups. Furthermore, the flexible policies to clients are also one of the strengths of Vietbank.
Overcoming the obstacles of the economy in recent years, Vietbank still gained profits from business operations and credit risk management. In the coming time, Vietbank will continue implementing safe operational objectives and sustainable growth. The management team and all employees of Vietbank are determined to strive to bring the brand closer to the clients.